Voorbereiding voor de wintersport

Een voorbereid mens telt voor twee. Een goede voorbereiding kan veel veiligheid bieden tijdens de wintersport. Dit is niet alleen voor jezelf, maar ook voor andere wintersporters op de piste. Wij hebben de belangrijkste informatie voor je op een rijtje gezet. Zo kun je goed voorbereid, en veilig op reis.

Over een goede voorbereiding gesproken. Ga je met de auto naar Oostenrijk? Vergeet dan niet dat je een verplicht tolvignet nodig hebt wanneer je over de Oostenrijkse snelwegen rijdt. Heb je deze nog niet aangeschaft? Bestel dan op onze site je wegenvignet voor €15,95. Voor 16:00 besteld is dezelfde dag in huis. Op deze manier voorkom je het risico op een flinke boete en kun je zorgeloos op reis. Check dan onze pagina over reisinformatie.

Kleding voor extreme kou

skiwanten

Kleding voor extreme kou is kan een uitkomst bieden wanneer het weer ver onder het vriespunt ligt. Het is aan te raden om verschillende lagen te dragen, om zo de isolatie te verbeteren. Warm aankleden heeft het voordeel dat je altijd een laag uit kan trekken wanneer je het te warm hebt.

Veel mensen hebben lastig van koude handen. Heb jij hier ook last van? Kijk dan bij het aanschaffen van nieuwe wanten specifiek naar handschoenen tegen extreme kou. Ben je niet zo’n enorme koukleum? Dan zijn ‘normale’ goede wintersport handschoenen voldoende.

Heb je last van koude voeten? Smeer deze in met vaseline! Dit klinkt misschien een beetje raar, maar vaseline werkt vaak beter dan de duurste skisokken. Door een dikke laag op je voeten te smeren voordat je je skisokken ingaat, houd je je voeten gedurende de dag warm. Vaseline kan je ook op je gezicht smeren om je gezicht te beschermen tegen de kou of snijdende wind.

Kleed je dus goed warm aan op wintersport! Let voornamelijk op bij kinderen, deze kunnen namelijk sneller onderkoelt raken.

Ski oefeningen voor thuis

skiVoorkom spierpijn op wintersport en train je lichaam van tevoren. Wij hebben een paar ski oefeningen voor thuis op een rijtje gezet. Met deze oefeningen voor het skien ga je goed voorbereid op reis.

  • Ga in een hoek van negentig graden zitten en trek vervolgens je tenen naar je toe.
  • Om je evenwicht te trainen kan je op een been gaan staan. Houd dit ongeveer 30 seconden vast en wissel dan van been.
  • Om je kuitspieren te trainen kun je tijdens het staan je lichaamsgewicht geleidelijk van je tenen naar je hielen en weer terugverplaatsen. Herhaal dit een aantal keer.
  • Maak tien kniebuigingen achter elkaar.
0

Your Cart